Ångerrätt & retur

ÅNGERRÄTT

FNITTER medger 30 dagar öppet köp från dagen då vi levererade dina hudvårdsprodukter (det datum du fick mail med leveransinformation). Det är sexton dagar längre än vad Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) medger. Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via e-post till info@FNITTER.se För att ångerrätten ska gälla måste produkten vara i oförändrat skick och eventuell försegling obruten. Om produkterna är förstörda eller använda får du inte tillbaka pengarna. Hudvårdsprodukterna ska vara i sin originalkartong.

Ångerrätt gäller pga hygieniska skäl ej för öppnade produkter inom hudvård, makeup, hårvård, parfym eller parfymset innehållandes hudvårdsprodukter.

Ni har rätt att häva köpet om varan utgått. I vissa fall kan en ersättningsvara erbjudas men ni har självfallet rätt att tacka nej till det och få era pengar tillbaka.

Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 7 dagar. Varan ska vara i oförändrat skick, dvs. oanvänd, ej förstörd eller skadad.  Varan måste returneras i sin ursprungliga produktkartong eller emballage. Varan ska vara komplett dvs. brutna förpackningar eller delar av varan inte accepteras som retur.

FNITTER debiterar dig de extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt inte acceptera returen.

Kontakta Kundtjänst innan returnering sker antingen via Kontaktformuläret, som finns under fliken Kontakta oss, eller mejla info@FNITTER.se.

Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.